TFR in i-D MAGAZINE
TFRが“東京のクラブカルチャーへの扉を開いた”ことは明らかだけれど(i-Dでも触れられていて、それについては感謝している)、TFRは単にパーティの写真を掲載するだけのメディアではない。原則的に、僕たちはアートエグジビションやファッションコレクションについてもカヴァーしているし、結局大切なことは、僕たちがどんなパーティに行き、誰の写真を撮り、ランキングで誰を賞賛しているかを見て、そのイメージの裏に潜んでいるコンフォーミズム(同調主義)に真っ向から対峙するイデオロギーの存在を感じてもらうことだと思っている。コンフォーミズムだけじゃなく、ファッション業界のどうしようもない受動的な姿勢に対しても僕たちは挑戦している。
例えば、美を扱っていながら、どのファッションメディアも自らの美的基準や階層付けを明確にしていないことは、ある種の矛盾ではないだろうか?それはつまり、好みというものが無いということだろうか?どうしていつも同じ物、同じデザイナーなのか?むしろ、資本主義に裏打ちされた盲目ゆえなのか、それとも大手ブランドの経済的隷属化のせいなのだろうか?音楽やスポーツといった他分野のメディアと比べて、ファッションの世界には恐らくTFR以外のレフェリーはいないだろう。どちらにせよ、自分たちが愛するものについて書き、褒め称える自由と批評眼を持っていることを僕たちは誇りに思っている。TFRは、ファッションの世界から距離を置いているという点でパイオニア的なブログだと思っている。僕たちの最初のイベントでは、“私は私の前に人間がいたかどうかなんて知りたくもない”というラヴリーなデカルトのフレーズをタイトルに使うことで自分たちを表現した。「人間」を「ファッションメディア」と置き換えて理解して欲しい。
だけど、本質的に、TFRとは一体何なのか?TFR is NOTHING.僕たちは絶対主義者でも独断主義者でもない。だから必然的に、僕たちの美に対する本能も時と共に変わっていくだろう。僕たちが今ここで断言できることは、ファッションは僕たちの本質を最も表面的に分かりやすく表現する手段だということ。ただ、それだけのこと。
english\\\\
About our appearance in the latest i-D magazine october “The World Wide Web Issue”, unfortunately we feel an almost physical castration of our personae; therefore, we would like to transmit a statement in response to this article that, definitely, will give more light about the catastrophe of our identity.
Although it’s quite clear that TFR “has opened the door to Tokyo club culture” (as they say in i-D, which anyway we thank), TFR does not selfdefine itself as a mere photographic representation of parties and parties. In principle, we also cover art exhibitions and fashion collections. And after all, it’s a matter of seeing what parties we go, who we shoot and who we extol in our RANKINGS, to realise that beneath our images sublies a totally alternative ideology contrary to the conformism. And also, contrary to the world of fashion’s utter passivity.
For instance, isn’t it paradoxic that, dealing with beauty, no fashion media manifests its aesthetic criteria passionately and/or in hyerarchically way? Is it that they don’t have taste or what? Why always the same things, the same designers? Or is it rather due to capitalistic blindness or to economic slavery with the big brands? Compared to other fields as mediatics as music or sports, world of fashion has probably no more referees than TFR. And, in any case, we feel proud of our freedom and discernment to write and praise what we love. TFR has placed itself as the pioneer blog in getting further away from the world of fashion. And as the title of our first event, we identify ourselves in the lovely Descartes phrase “I don’t even want to know that there were men before me”. Understanding men as “FASHION MEDIA”.
But quintessentially, what is TFR? TFR is NOTHING. We are not owners of absolutisms nor dogmas, and consequently, our aesthetic instinct will be changing with the times. What we can affirm though, is that fashion represents our most superficial and visible side. And that’s all.
español\\\\A propósito de nuestra aparición en la última revista i-D edición de octubre “The World Wide Web Issue”, lamentablemente sentimos una castración casi física de nuestra persona; por ello, nos gustaría transmitir una declaración en respuesta a este artículo que, definitivamente, dará más luces sobre la catástrofe de nuestra identidad.
Si bien es cierto que TFR “ha abierto las puertas a la cultura club de Tokio” (como dicen en i-D, lo cual de todas maneras agradecemos), TFR no se autodefine como una mera representación fotográfica de fiestas y fiestas. En principio, también cubrimos exhibiciones de arte y colecciones de moda. Y después de todo, es cuestión de ver a qué fiestas vamos, a quiénes disparamos y a quiénes ensalzamos en nuestros RANKINGS, para darse cuenta de que por debajo de nuestras imágenes subyace una ideología totalmente contraria al conformismo. Y asimismo, contraria a la pasividad total del sistema del mundo de la moda.
Por ejemplo, ¿acaso no es paradójico que, teniendo que ver con la belleza, ningún medio fashion manifieste su criterio estético apasionadamente y/o en forma jerárquica? ¿Es que acaso no tienen gusto? ¿Por qué siempre las mismas cosas, los mismos diseñadores? ¿O más bien esto se debe a una ceguera capitalista o a la esclavitud económica con las grandes marcas? A comparación de otros campos tan mediáticos como la música o el deporte, el mundo de la moda probablemente no tiene más árbitros que TFR. Y, en todo caso, nos enorgullecemos de nuestra libertad y discernimiento para escribir y exaltar lo que nos encanta. TFR se ha erigido como el blog pionero en distanciarse del establishment del mundo de la moda. Y como el título de nuestro primer evento, nos identificamos en la dulce frase de Descartes “No quiero ni siquiera saber si antes de mí hubo otro hombre”. Entendiendo hombre por “FASHION MEDIA”.
Pero quintaesencialmente, ¿qué es TFR? TFR es NADA. No somos dueños de absolutismos ni de dogmas, y consecuentemente, nuestro instinto estético irá cambiando con el tiempo. Lo que sí podemos afirmar es que la moda representa nuestro lado más superficial y visible. Y eso es todo.
Labels: thefashionramone a.k.a tfr tokyo i-d magazine london fashion blog october 2007 issue
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